• Nilfisk Consumer emballage design Power 2
  • Nilfisk Consumer emballage design Power 1
  • Nilfisk Consumer emballage design Power cross-communication
  • Nilfisk Consumer emballage design Bravo 2
  • Nilfisk Consumer emballage design Bravo 1
  • Nilfisk Consumer emballage design Bravo cross-communication
  • Nilfisk Consumer emballage design Coupe 3
  • Nilfisk Consumer emballage design Coupe 2
  • Nilfisk Consumer emballage design Coupe 1
  • Nilfisk Consumer emballage design elite 3
  • Nilfisk Consumer emballage design elite 2
  • Nilfisk Consumer emballage design elite 1

Nilfisk Consumer – Emballage Koncept

I forbindelse med en lovændring på støvsugerhoveder skulle Nilfisk Consumer udskifte alle emballager og ønskede samtidigt at stømline de fire produkt serier som tegner Nilfisk Consumer porteføljen. Briefen var enkelt: designet skal have tråd til den eksisterende grafiske idenditet. Emballage designet skal løftes til at være mere moderne og det skulle være lettere at producere og sikre trykkvaliteten hos deres leverandører i Kina.

Emballagebureauet har stor efaring med produktion i Kina og ved bl.a. at produktion i 2. eller 3. led (vores kunders leverandørers leverandører) er så godt som umulig at styre og er absolut laveste prioritet i indkøbs processen. Derfor har vi i emballage designet taget udgangspunkt i at fjerne alt hvad der minder om gradienter og problem farver. På den måde bliver emballage designet samtidigt mere moderne og lettere at håndtere. Samtidigt har vi ryddet op i kommunikations hierakiet og brugen af labels til versionering. Salmet set er resultatet et renere og mere enkel emballage design som vi kommer til at se i butikkerne de næste mange år.

Nilfisk Power 3D pdfNilfisk Bravo 3D pdfNilfisk Coupe 3D pdfNilfisk Elite 3D pdf
Hvis din browers ikke understøtter 3D pdf filer, så højre klik, gem filen på din computer og åbn i adobe acrobat.